我们的环球骑行梦Our Dream

一个人和一只狗的梦想----环球骑行,生命中最珍贵的礼物不是遇见多少美妙的风景,而是一路有你.
A man and a dog have a dream that cycling aroud the World.The most precious gift in life is not how many beautiful things you see, but who you see it with.

在路上--有你的地方,便是香巴拉

 

 (On the road - Where you are there Shambhala)

       转眼间和哈利出来已近两个月了,正应了那句话一切都像电影,比电影更精彩,我们走着醒着每分每秒都在洗涤着内心的尘土,我们敬畏每一座大山,每一条河流,虔诚祈祷,亲人朋友健康快乐,生命继续,可电话里妈妈和我说起那消息的时候,我还是无比心痛,千万里之遥落下泪来,我相信舅会在香巴拉.........

     当把途中遇见的朋友一个个送走,剩下只属于自己的旅途。朝着那个有你的方向,在这个遥远的地方,即将新的旅程,放下所有的疲惫,重寻在路上的感觉,黑夜中我习惯抬头仰望星云密布的夜空,与大山环抱跳一支舞,安静地读着它们的沧容,每一刻都是亘古不变的永恒,夜空里你是那颗永不泯灭的闪亮的恒星,你落泪时候,我知道那是情人的眼泪啊,落地前滑落夜空转瞬即逝变成流星,我小心的把它们收集起来,帮你擦干眼角伤心的眼泪,听我讲远方的故事。

           每个人心中都有一处秘密的所在——那传说中的香巴拉。定格在镜头里,那虚幻般的影像,是梦中一次次非凡的旅程。

       燃烧的酥油灯或许未能照亮我们这些过客的心扉,却悄悄地推开了那扇通往香巴拉的门。庇护在神威严的慈悲里,朝圣之路悠远但并不漫长。一次次的轮回默念你的名字,只为记住你的容颜。
      香巴拉,在蓝天白云之下,红墙金顶之上,在草原河流身边,在圣湖的碧水之中,在白塔寺院顶着的阳光里,在有你的地方,我深深的脑海里… …

(  Harry and I  cycling nearly two-month so time to go soon,  It is to be a sentence: Everything is the same as in the movie, than movies more exciting.This not only brings us the visual enjoyment of beauty, but also purifies our soulby the beauty. 

We respect every mountain,river,Sand.  I silently pray for Family and Friends, and I wish them health and happiness, Let my uncle life continued ,but when Mom ’s phone and told me , Uncle don't beat the disease. I could not help shedding tears.   I believe he go to Shambhala....

)


                                                                      2012 07 27 @拉萨(Lhasa) 海拔 3300M      10 826 feet above sea

评论

© 我们的环球骑行梦Our Dream | Powered by LOFTER